Rekordsalg ga 150 000 kroner til Brystkreftforeningen


Tradisjon tro fikk Wee.no også i år gleden av å støtte Brystkreftforeningens viktige arbeid i Norge. Et rekordsalg av rosa avfallssekker ga til slutt en totalsum på hele 150 000 kroner.

Bigbags kan benyttes til det meste innen avfallshåndtering, frakt og lagring, og har blitt et populært produkt i Wee.no sitt utstyrssortiment. Derfor var det helt naturlig å få utviklet en rosa serie bigbags til inntekt for Rosa Søyfe-aksjonen, forteller markedssjef i Wee.no, Vivian Wee Flatnes.

– Interessen for produktserien har bare blitt større etter at vi innførte rosa bigbags til inntekt for Brystkreftforeningen. Vi har gjort ulike former for salg til inntekt for aksjonen igjennom årene, blant annet en auksjon av rosalakkerte graveskuffer og klyper, men ingenting slår salget av bigbags, sier Flatnes.

Se alle våre produkter her!

Slår egen rekord

I år slår Wee.no sin egen salgsrekord: Så langt i 2021 er det levert hele 5 161 rosa avfallssekker fra Wee.no sin nettbutikk til bedrifter og privatpersoner i hele landet. Halvparten av inntektene fra salget går til kreftsaken, noe som i år beløper seg til 150 000 kroner – opp 30 000 kroner fra i fjor.

– Også det inneværende året har vært preget av COVID, noe vi vet har vært en pådriver for oppussing, hagearbeid og annet som øker salget av bigbags. Likevel var vi positivt overrasket over at vi klarte å øke vårt bidrag til Brystkreftforeningen med hele 25 prosent sett opp mot fjoråret, sier Vivian.  

Weegjengen samlet for bilde av overrekkelse til Brystkreftforeningen. Første rad fra v. Olaug Mortensen, Teresa Xu, Rune Wee og Vivian Wee Flatnes.

Midler går til forskning

Styreleder i Brystkreftforeningen i Haugaland, Olaug Mortensen, møtte personlig opp hos Wee.no for å takke for de innsamlede midlene. Hun er imponert over årets innsamlingsaksjon.

– Vi i Brystkreftforeningen er strålende fornøyd med innsatsen nedlagt, og svært imponert over årets gave. Det gir både motivasjon og glede å se at bedrifter som Wee.no engasjerer seg i kreftsaken. Innsatsen de har lagt ned har helt sikkert en smitteeffekt, slik at andre også ønsker å bidra med lignende innsamlinger, sier Mortensen.

Rosa sløyfe-aksjonen setter i år søkelyset på forskning og tidlig oppdagelse av brystkreft, forteller Olaug Mortensen.

– Jo tidligere brystkreft oppdages, desto bedre blir prognosen – samtidig som behandlingen blir mer skånsom. Langt færre norske kvinner har fått påvist brystkreft under koronapandemien på grunn av at testsentrene måtte stenge av smittevernhensyn. Derfor er det ekstra viktig at man blir kjent med egen kropp, og tar kontakt med lege så snart man oppdager endringer, sier styreleder i Brystkreftforeningen i Haugaland, Olaug Mortensen.

Her kan du kjøpe rosa bigbags!

Se alle våre produkter her!