Satset på lokal og nystartet produsent
Den nystartede filmprodusenten Makula AS vant oppdraget med å lage Wee.no sin siste merkevarefilm. – Et produktivt samarbeid med en spennende lokal aktør, sier medieprodusent i Wee.no, Tor-Martin Trongmo.
Wee.no satte nylig i gang prosessen med å lage sin nye merkevarefilm. Å finne en lokal produsent som kunne forstå og formidle selskapet på en spennende måte ble en svært viktig del av prosjektet, og etter en liten anbudsrunde falt valget på Haugesundsbedriften Makula AS.
Til tross for at selskapet ikke har eksistert så lenge, var det Makula vi ønsket å samarbeide med, forteller Tor-Martin Trongmo, medieprodusent i Wee.no.
– Selskapet Makula AS ble faktisk opprettet i år, noe som kanskje ikke helt talte i deres favør. Men jeg har fulgt med på diverse jobber de har gjort så langt, og flere av dem vekket min interesse, sier Trongmo.
– Makula representerer et friskt pust ved å kombinere moderne og tradisjonell historiefortelling på en effektiv måte. Dette kommer også tydelig fram i jobben de har gjort for oss, sier Tor-Martin Trongmo.
Knut Norbotten (t.v) fra Makula og Wee.no sin medieansvarlige Tor-Martin Trongmo filmer i lagerlokalene til Wee.no
– Glad for at de våger
Makula AS, som har sine kontorer i Norheim næringspark rett utenfor Haugesund sentrum, styres bak kamera av Knut Norbotten (30) fra Kopervik. Selv om selskapet er nytt, har han selv seks års erfaring med innholdsproduksjon.
Norbotten er både glad for tilliten og fornøyd med resultatet.
– At en stor aktør som Wee.no våget å satse på en nystartet bedrift som vår – og på et stort prosjekt som dette – var en veldig hyggelig overraskelse, forteller Norbotten.
– Wee.no har vært åpne for våre forslag samtidig som de har vært tydelige i sine forventninger. Vi fikk også samarbeide tett med deres egne medieprodusenter, noe som ga en god utveksling av kompetanse og dermed et bedre sluttprodukt. Jeg er veldig stolt av samarbeidet og resultatet vi har skapt sammen i høst, sier Norbotten.
Daglig leder i Makula AS, Daniel Eik, er enig med Norbotten.
– Det har vært utrolig givende å få jobbe med Wee.no på dette prosjektet. Helt fra første møte har vi hatt god dialog, og samarbeidet fra idéstadiet til ferdig produkt har vært smidig. Vi liker å visualisere våre kunders historier og verdier gjennom film, som vi mener er et av de sterkeste mediene for å formidle nettopp dette, sier Eik.
Dette er et samarbeid som frister til gjentakelse, forteller Tor-Martin Trongmo.
– Dette har vært en god prosess og vi har landet en film som forteller en troverdig og visuelt spennende historie om hvem vi er og hva vi står for. Dette er et resultat vi er godt fornøyde med, og noe som åpner muligheten for nye samarbeidsprosjekter framover, avslutter medieprodusent i Wee.no, Tor-Martin Trongmo.